flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ розгляду звернень громадян Ленінським районним судом м. Полтави за 2012 рік

     АНАЛІЗ

розгляду звернень громадян

Ленінським районним судом м. Полтави 

за 2012 рік

 

         Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ленінському районному суді м. Полтави проводяться відповідно до  Закону України «Про звернення громадян», вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України № 68 від 27 червня 2006 року та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348.

Особистий прийом громадян проводиться головою суду, її заступником  та суддями  відповідно до наказу голови суду у встановлені дні прийому. Графік прийому розміщений  на  видному місці, зручному для огляду.

В Ленінському районному суді м. Полтави постійно проводяться певні заходи, щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальним за стан роботи зі зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Полтави наказом № 1-ОД від 03.01.2012 року визначено – консультанта Ленінського районного суду м. Полтави Мороз О.С., з якою проводяться навчання з підвищення її професійних знань. Головою суду, керівником апарату та відповідальними особами спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях.

Аналіз письмових звернень, які надійшли до Ленінського районного суду м. Полтави за звітний період у порівнянні з відповідним періодом минулого року показує, що кількість останніх значно зменшилась. 

Так, протягом 2012 року в провадження суду надійшло 12 звернень громадян (2 скарги, 10 заяв), що на 68,4 %  менше у порівнянні з кількістю звернень, що надійшли на розгляд суду протягом 2011 року 38 звернень громадян (6 скарг, 32 заяви).

 Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян в суді є недопущення надання неоднозначних, неповних відповідей, відповідей з порушенням терміну розгляду, безпідставної передачі розгляду звернень іншим установам, формального розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян. Всі звернення, що надійшли до суду в 2011 році судом розглянуті, за результатами їх розгляду заявникам надано роз’яснення. В загальній кількості звернень громадян відсутні такі, терміни розгляду яких були порушені.                                                      

При розгляді звернень, які надійшли до суду, особлива увага приділяється зверненням, які надійшли від ветеранів війни та праці, дітей війни, інвалідів, непрацездатних осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, оскільки дана категорія громадян,  потребує соціального захисту та підтримки.

При розгляді скарг, що надійшли до Ленінського районного суду м. Полтави  протягом 2012 року, які належали до компетенції суду, було встановлено, що жодні обставини зазначені в скаргах  не знайшли свого підтвердження, а тому визнанні необґрунтованими.

Скарги та заяви громадян, що надійшли на розгляд до суду в даному звітному періоді, можливо розподілити на наступні категорії:

-  302 на дії суддів (у тому числі етика поведінки) – в даному звітному періоді  2 звернення, минулого року надійшло 2 звернення, а отже їх кількість в порівняні з минулим роком залишилась не змінною;

-  303 на тривалий не розгляд справи протягом 2012 року надійшло 1 звернення, в минулому році по даній категорії в провадженні суду перебувало 2 звернення, що на 50 % більше.

- 304 про незгоду з судовим рішенням в 2011 році  надійшло 1 звернення, в той час, як протягом 2012 року звернення по даній категорії відсутні;

- 305 на невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції протягом 2011 року надійшло 2 звернення, в 2012 році звернення не надходили;

- 307 щодо організації роботи суду  - в даному звітному періоді перебувало 3 звернення в минулому році по даній категорії в провадженні суду звернення були відсутні.

- 308 по іншим питанням – протягом 2012 року по даній категорії  надійшло 6 звернень, у 2011 році –31 звернення, що на 80, 7 % менше в порівняні з минулим роком.

 Найбільшу кількість звернень, що надійшли за аналізований період 6 звернень (з них 5 заяв та 1 скарга), склали звернення по іншим питанням. При розгляді вищезазначених звернень було встановлено, що всі скарги та заяви визнані необґрунтованими. 

Крім того, протягом 2012 року до суду надійшло 1 звернення (заява) на тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді справи. При розгляді вищезазначеного звернення було встановлено, що звернення необґрунтоване.

Також, протягом І півріччя 2012 року до суду надійшла 1скарга та 1  заява на дії суддів (у тому числі етика поведінки). При розгляді вищезазначених звернень вони були визнані необґрунтованими. 

Всі вище вказані  звернення громадян, які надійшли на розгляд Ленінського районного суду м. Полтави протягом 2012 року, були розглянуті у терміни відповідно до Закону України «Про звернення громадян», скаржникам було роз’яснено,  що працівники суду діяли згідно вимог чинного законодавства України, не порушуючи прав та свобод людини та громадянина.

Строки направлення письмових відповідей за заявами, скаргами та пропозиціями відповідають вимогам, передбаченим ст. 20 Закону України  «Про звернення громадян», тобто у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Звернення, які надійшли на розгляд до Ленінського районного суду м. Полтави були розглянуті в наступні терміни:

до 5 днів – 3 звернення, протягом 2011 року – 13 звернення, тобто в даному звітному періоді їх відсоток зменшився на 76,9 %;

до 10 днів – 4 звернення, протягом 2011 року – 22 звернення, що 81,8% менше ніж в аналогічному періоді звітного року;

в термін до 15 днів – 4 звернення, протягом 2011 року – 2, тобто в даному звітному періоді їх відсоток збільшився на 50 %; 

в термін до 30 діб –1 звернення, в аналогічному періоді минулого року – 1 звернення, тобто дані показники однакові.

Як свідчать вищенаведені показники, Ленінським районним судом м. Полтави в повній мірі вживаються всі необхідні заходи щодо своєчасного та повного розгляду звернень, оскільки як в 2011 році, так  і в аналогічному періоді звітного року в провадженні суду відсутні звернення, які були розглянуті судом у термін понад 30 днів, а також з порушенням строку їх розгляду.

Вжиття Ленінським районним судом м. Полтави всіх необхідних заходів щодо своєчасного та належного розгляду звернень, свідчить і той факт, що як у 2011 році, так і в аналогічному періоді звітного року відповіді на звернення судом надавались переважно у строк до 10 днів та до 15 днів.     

Відповіді на звернення надаються виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно з врахуванням усіх порушених у зверненні питань.

По всім  зверненням заводяться провадження, надаються у встановлений термін відповіді скаржнику, а також іншим адресатам, в разі перебування скарги на контролі в інших установах чи організаціях.

В разі зазначення в супровідному листі до скарги про вжиття судом чи певними особами мір відповідного реагування, дані вказівки виконуються у встановлені терміни без їх порушень,  про що повідомляються їхні ініціатори.

Крім того, слід відмітити, що в приміщеннях Ленінського районного суду    м. Полтави також наявні стенди, на яких розміщено витяги  Закону України «Про звернення громадян» та графіки особистого прийому громадян, що дозволяє громадянам безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення.

Також, суддями та помічниками суддів згідно наказу голови суду № 1 –ОД від 03.01.2012 р. здійснюється розгляд звернень, що надходять під час особистого прийому громадян,  про що робиться відмітка у особистому журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг.

Так, протягом  2012 року на особистому прийомі суддями було прийнято 320 громадян, в аналогічному звітному періоді 2011 року – 339 громадян, що на 5,6 % менше ніж в 2011 році.

Основними питаннями з якими зверталися громадяни у вказаний період були:

- клопотання з приводу їх законних інтересів, що виникають у зв’язку з адміністративно-процесуальною діяльністю суду (порядок звернення до суду, порядок забезпечення права на захист);

клопотання щодо реалізації своїх соціально-економічних прав (щодо надання роз’яснень з приводу призначення, обчислення, перерахунку, здійснення та надання соціальних виплат, право приватної власності, право на справедливу оплату праці,  право на захист прав споживачів);

клопотання щодо особистих прав, а саме право на судовий захист та оскарження, повага честі і гідності.

В Ленінському районному суді   м. Полтави належно організовано особистий прийом громадян, що забезпечує їхнє конституційне право на всебічне, об’єктивне і справедливе вирішення порушених ними питань у своїх зверненнях.

З вищенаведених показників, можливо дійти висновку, що внаслідок належно організованої роботи по особистому прийому громадян, на якому громадянам надається вичерпна та детальна інформація з приводу їхніх звернень, скорочується кількість скарг і заяв громадян.

Поряд з цим, судом також було проаналізовано і причини надходження скарг на розгляд суду протягом 2012 року.

Так, серед основних причин слід відмітити неосвіченість та невірне тлумачення і розуміння громадянами норм чинного законодавства.

Серед другорядних причин можливо вказати наступні:

- значне навантаження суддів справами, що тягне за собою відкладання справ на більш тривалий час;

- недостатність в достатній кількості копіювально – множувальної техніки, що також не дає можливості в більш стислі строки виготовити та надати фотокопії відповідних документів;

- відсутність фінансової можливості суду для відправки всієї вихідної кореспонденції, включаючи і відповіді на звернення та запити, рекомендованою кореспонденцією, з метою абсолютного спростування та породження надходження скарг, стосовно неотримання відповідей в тому числі і на звернення громадян.

 Як позитив слід відмітити зменшення кількості звернень в 2012 році в порівняні з 2011 роком, крім того, слід відмітити, що протягом 2012 року відсутні скарги громадян щодо грубого та некоректного поводження працівників апарату суду.

 Ленінським районним судом вживаються всі можливі заходи по усуненню вищезазначених причин, а саме:

- по кожному зверненню, за дорученням голови суду, проводиться  перевірка обставин та фактів зазначених у зверненні

- осіб, яким доручається проведення перевірки по зверненням, зобов’язано доповідати голові суду про результати проведеної перевірки з наданням своїх пропозицій; 

- систематично проводяться оперативні наради суддів  з приводу причин порушення процесуальних строків під час розгляду цивільних  та  кримінальних справ, обговорюються інші заходи, які потрібні для  правильного та своєчасного розгляду  справ; 

- систематично проводяться наради працівників суду, на яких  наголошується про необхідність уважного та чемного ставлення до  громадян, з’ясування всіх обставин проблеми, з якою звертається той чи інший громадянин та надання зрозумілої, обґрунтованої та  вичерпної відповіді з усіх питань, порушених у зверненні; 

-  результати узагальнення розгляду звернень громадян та причин їх  надходження розглядаються на загальних зборах працівників суду; 

-  на помічника голови суду Зозулю М.М. покладено обов’язок систематично перевіряти Журнали особистого прийому громадян суддями, які повинні заповнюватися помічником судді в ході його проведення; 

-  по факту виявлення неналежного оформлення Журналу особистого прийому громадян помічникам суддів - помічнику голови суду вказано негайно повідомляти голові суду для відповідного реагування; 

- по результатам даного узагальнення працівникам апарату суду вказано на неухильне дотримання вимог Закону України «Про звернення  громадян», вимог   Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом  ДСА України № 68 від 27 червня 2006 року та Інструкції з діловодства за   зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348, а також вказано про дисциплінарну відповідальність працівників  суду при надходженні обґрунтованих звернень на дії працівників суду чи  неналежного поводження з громадянами.

Крім заходів, що вживаються судом для усунення причин, які породжують надходження звернень, питання щодо дотримання працівниками Ленінського районного суду  м. Полтави вимог щодо законодавства про звернення громадян, стоїть на особистому контролі  голови суду.

Ленінський районний суд м. Полтави постійно працює  над посиленням гласності та прозорості в своїй діяльності, підвищенням рівня правової освіти серед населення з питань звернень громадян, вчасним виявленням найбільш гострих суспільно значущих проблем, які породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення.

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян, що надійшли у 2012 році до Ленінського районного суду м. Полтави, свідчить про певну результативність здійснюваних заходів, спрямованих на забезпечення задоволення законних прав та інтересів громадян на звернення до органів державної влади відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».      

У відповідності з викладеним, можна зробити висновок, що заходи, які вживаються  і які будуть вживатись і в подальшому Ленінським районним судом  м. Полтави по усуненню причин, які породжують надходження звернень, є достатніми та ефективними і будуть сприяти суттєвому зменшенню кількості надходження звернень громадян протягом 2013 року.

 

Голова  Ленінського районного

суду м. Полтави                                                                                                                                Н.І.Крючко

Вик.: Зозуля М.М.