flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ розгляду звернень громадян Ленінським районним судом м. Полтави за 2021 рік

АНАЛІЗ

розгляду звернень громадян

Ленінським районним судом м. Полтави

за 2021 рік

 

            З метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення конституційних прав і законних інтересів громадян, Ленінським районним судом м. Полтави було проведено узагальнення письмових та усних  звернень громадян, а також критичних зауважень, які в них містяться.

         В ході проведеного узагальнення було використано: матеріали звернень громадян за 2021 рік, Журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Класифікатора звернень громадян» № 858 від 24.09.2008 року, Методичний посібник про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах, Закон України «Про звернення громадян», Указ Президента України від 19.03.1997 року № 241 «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення», Інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах України (далі – Інструкція з діловодства), затверджена наказом Державної судової адміністрації України № 814 від 20 серпня 2019 року, Інструкцію з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян), затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

          Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ленінському районному суді м. Полтави проводяться відповідно до  Закону України «Про звернення громадян» та вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

В Ленінському районному суді м. Полтави постійно проводяться заходи щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян.

Головою суду, керівником апарату та відповідальними особами спрямовуються зусилля на проведення організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах та семінарських заняттях.

Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян в суді є недопущення надання неоднозначних, неповних відповідей, відповідей з порушенням терміну розгляду, безпідставної передачі розгляду звернень іншим установам, формального розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян. Всі звернення, що надходять до суду  розглядаються своєчасно, за результатами їх розгляду заявникам надаються роз’яснення. 

         При розгляді звернень, які надходять до суду, особлива увага приділяється зверненням, які надходять від ветеранів війни та праці, дітей війни, інвалідів, непрацездатних осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, оскільки дана категорія громадян,  потребує соціального захисту та підтримки.

 

Аналіз письмових звернень, які надійшли до Ленінського районного суду м. Полтави за звітний період у порівнянні з відповідним періодом минулого року вказує, що кількість останніх збільшилась. 

           Так, протягом 2021 року на розгляд  суду надійшло 20 звернень (14 заяв, 3 скарги, 3 пропозиції), що на 53,8 %  більше у порівнянні з кількістю звернень, що надійшли на розгляд суду протягом 2020 року -  13 звернень (12 заяв, 1 пропозиція).

 

Звернення, що надійшли на розгляд до суду протягом 2021 року, віднесені до наступних категорій:

 

Відповідно до ст. 20 Закону України  «Про звернення громадян», строки направлення письмових відповідей за заявами, скаргами та пропозиціями відповідають вимогам, тобто у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Ленінським районним судом м. Полтави в повній мірі вживаються всі необхідні заходи щодо своєчасного та повного розгляду звернень громадян.

Строки розгляду звернень громадян протягом 2021 року судом не порушувалися. Так, в термін до 5 днів було розглянуто – 16 заяв, в термін до 15 днів - 4  заяви.

         Відповіді на звернення надаються виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно з врахуванням усіх порушених у зверненні питань.

         На кожне зверненян громадян в суді формується  провадження, надаються у встановлений термін відповіді скаржнику, а також іншим адресатам, в разі перебування скарги на контролі в інших установах чи організаціях.

Також, керівництвом суду здійснюється розгляд усних звернень, що надходять під час особистого прийому громадян.

Організований в суді прийом громадян забезпечує їхнє конституційне право на всебічне, об’єктивне і справедливе вирішення порушених ними питань у своїх зверненнях.

В ході проведення даного аналізу проаналізовано і причини надходження звернень на розгляд суду протягом 2021 року.

Серед основних причин слід відмітити неосвіченість та невірне тлумачення і розуміння громадянами норм чинного законодавства.

Ленінським районним судом м. Полтави вживаються всі можливі заходи по усуненню вищезазначених причин, а саме:

З метою усунення причин, які породжують надходження звернень, на контролі керівництва суду постійно перебуває питання щодо дотримання працівниками Ленінського районного суду  м. Полтави вимог законодавства про звернення громадян.

Ленінський районний суд м. Полтави постійно працює  над посиленням гласності та прозорості в своїй діяльності, підвищенням рівня правової освіти серед населення, вчасним виявленням найбільш гострих суспільно значущих проблем, які породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення.

Слід відмітити, що в фойє Ленінського районного суду    м. Полтави також наявні стенди, на яких розміщено витяги  Закону України «Про звернення громадян» та графіки особистого прийому громадян, що дозволяє громадянам безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення. Крім того, на вебсайті суду в розділі «Порядок звернення громадян» розміщено Закон України «Про звернення громадян»», в розділі «Звернення громадян» міститься електронна форма  звернення громадян, в розділі «Про суд» зазначено графік прийому громадян та іншу інформацію щодо роботи суду, у тому числі про особливості роботи суду в період карантину.

На підставі викладеного, можна зробити висновок, що заходи, які вживаються  і які будуть вживатись і в подальшому Ленінським районним судом  м. Полтави, є достатніми та ефективними для забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань.

 

        

           

Виконуюча адміністративні

повноваження голови суду суддя                                 Наталія КРЮЧКО

 

 

Виконавець: консультант  суду

Олексієнко Ірина

( (0532) 60-14-23