flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян Ленінським районним судом м. Полтави за 1 півріччя 2018 року

АНАЛІЗ

розгляду звернень громадян

Ленінським районним судом м. Полтави 

за І  півріччя 2018 року.

 

            З метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення конституційних прав і законних інтересів громадян, Ленінським районним судом м. Полтави було проведено узагальнення письмових та усних  звернень громадян, а також критичних зауважень, які в них містяться.

  В ході проведеного узагальнення було використано: матеріали звернення громадян за 2018 рік, журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Класифікатора звернень громадян» № 858 від 24.09.2008 року, Методичний посібник про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах, Закон України «Про звернення громадян», Указ Президента України від 19.03.1997 року № 241 «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення», Інструкція з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі – Інструкція з діловодства), затверджена наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17 грудня 2013 року, Інструкція з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян), затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

             Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ленінському районному суді м. Полтави проводяться відповідно до  Закону України «Про звернення громадян», вимог Інструкції з діловодства та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

Особистий прийом громадян проводиться головою суду у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений  у фойє суду, зручному для огляду місці.

В Ленінському районному суді м. Полтави постійно проводяться певні заходи щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальною особою за ведення діловодства за зверненнями громадян у Ленінському районному суді м. Полтави наказом № 6-ОД від 23.02.2017 року визначено – консультанта суду Олексієнко І.А.

Головою суду, керівником апарату та відповідальними особами спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах та семінарських заняттях.

Аналіз письмових звернень, які надійшли до Ленінського районного суду м. Полтави за звітний період у порівнянні з відповідним періодом минулого року вказує, що кількість останніх збільшилась. 

           Так, протягом І півріччя 2018 року на розгляд суду надійшло 5 звернень (заяв), що на 60 %  більше у порівнянні з кількістю звернень, що надійшли на розгляд суду протягом І півріччя 2017 року - 3 звернення (2 заяви, 1 пропозиція).

            Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян в суді є недопущення надання неоднозначних, неповних відповідей, відповідей з порушенням терміну розгляду, безпідставної передачі розгляду звернень іншим установам, формального розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян. Всі звернення, що надходять до суду  розглядаються своєчасно, за результатами їх розгляду заявникам надаються роз’яснення.  В загальній кількості звернень громадян відсутні такі, терміни розгляду яких були порушені.                                                      

            При розгляді звернень, які надходять до суду, особлива увага приділяється зверненням, які надійшли від ветеранів війни та праці, дітей війни, інвалідів, непрацездатних осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, оскільки дана категорія громадян,  потребує соціального захисту та підтримки.

Заяви, що надійшли на розгляд до суду протягом 1 півріччя 2018 року, віднесені до наступних категорій:

Так, наприклад:

-           17 січня  2018 року за вх. № 1156  на адресу суду надійшла заява від громадянина Трухан Дмитра Вячеславовича, в якій останній просив надати відомості щодо руху справи про його притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП. Заявнику було надано відповідь, що дана справа розглянута Ленінським районним судом м. Полтави 14 грудня 2017 року з постановленням рішення. Одночасно з цим було роз’яснено, що для отримання постанови по даній справі, заявник може звернутися до приймальної судді Крючко Н.І., в провадженні якої перебувала дана справа, в будь-який робочий день протягом робочого часу, в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

Відповідно до ст. 20 Закону України  «Про звернення громадян», строки направлення письмових відповідей за заявами, скаргами та пропозиціями відповідають вимогам, тобто у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Отже, строки розгляду звернень протягом 1 півріччя 2018 року судом не порушувалися.

Ленінським районним судом м. Полтави в повній мірі вживаються всі необхідні заходи щодо своєчасного та повного розгляду звернень, оскільки в 1 півріччі 2018 року в провадженні суду відсутні звернення, які були розглянуті судом у термін понад 30 днів, а також з порушенням строку їх розгляду. Більш того, протягом 1 півріччя 2018 року всі звернення розглянуті в строк до 15 діб.

            Відповіді на звернення надаються виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно з врахуванням усіх порушених у зверненні питань.

            По всім  зверненням заводяться провадження, надаються у встановлений термін відповіді скаржнику, а також іншим адресатам, в разі перебування скарги на контролі в інших установах чи організаціях.

         В разі зазначення в супровідному листі до скарги про вжиття судом чи певними особами мір відповідного реагування, дані вказівки виконуються у встановлені терміни без їх порушень,  про що повідомляються їхні ініціатори.

           Крім того, слід відмітити, що в фойє Ленінського районного суду    м. Полтави також наявні стенди, на яких розміщено витяги  Закону України «Про звернення громадян» та графіки особистого прийому громадян, що дозволяє громадянам безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення.

Також, головою суду здійснюється розгляд звернень, що надходять під час особистого прийому громадян.

Так, протягом  1 півріччя 2018 року було прийнято 1 громадянина.

 

Питання, з яким звернувся громадян у вказаний період стосувалося видачі копії рішення. 

Заявнику було надано роз’яснення згідно чинного законодавства.

 

Організований прийом громадян в суді забезпечує їхнє конституційне право на всебічне, об’єктивне і справедливе вирішення порушених ними питань у своїх зверненнях.

 

Поряд з цим, судом проаналізовано і причини надходження звернень на розгляд суду протягом 1 півріччя 2018 року.

          

Серед основних причин слід відмітити неосвіченість та невірне тлумачення і розуміння громадянами норм чинного законодавства.

          

Ленінським районним судом вживаються всі можливі заходи по усуненню вищезазначених причин, а саме:

Крім заходів, що вживаються судом для усунення причин, які породжують надходження звернень, питання щодо дотримання працівниками Ленінського районного суду  м. Полтави вимог щодо законодавства про звернення громадян, перебуває на особистому контролі  голови суду.

Ленінський районний суд м. Полтави постійно працює  над посиленням гласності та прозорості в своїй діяльності, підвищенням рівня правової освіти серед населення, вчасним виявленням найбільш гострих суспільно значущих проблем, які породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення.

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян за 1 півріччя 2018 року свідчить про певну результативність здійснюваних заходів, спрямованих на забезпечення задоволення законних прав та інтересів громадян на звернення до органів державної влади відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».      

У відповідності з викладеним, можна зробити висновок, що заходи, які вживаються  і які будуть вживатись і в подальшому Ленінським районним судом  м. Полтави спрямовані на усунення причин, які породжують надходження звернень, є достатніми та ефективними і будуть сприяти суттєвому зменшенню кількості надходження звернень громадян в майбутньому.

 

                                                                                                          

Голова  Ленінського районного

суду м. Полтави                                                                                                                                                                           І.О.Чистик

 

Вик.: Олексієнко І.А.

(60-13-81