flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Статистичні показники про роботу суду за 2011 рік

ІНФОРМАЦІЯ

про показники роботи суду протягом 2011 року

для розміщення їх на веб-сайті

 

Показники оперативності розгляду справ протягом 2011 року

          Кримінальні справи:

         Протягом 2011 року  в провадженні суду перебувало  /з урахуванням  залишку на 1 січня 2011 року, який  становив – 86 справ / - 364 кримінальні справи, тобто на 14,6 % менше в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року;

         Закінчено провадженням на кінець звітного періоду – 291 справу, тобто на 14,5  % менше в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року.

         Залишилися не розглянутими – 73 справи, тобто на 15,2 % менше в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року, з них:

         -  більше 6-ти місяців – 10  справ відносно 22 осіб;

         Крім того, протягом 2011 року в провадженні суду перебувала значна кількість інших справ і матеріалів, розгляд яких передбачено КПК України. Ці показники можна побачити за допомогою таблиці 1.

 

Таблиця 1.

Кількість  інших справ і матеріалів,

розгляд яких передбачено КПК України,

що перебували в провадженні суду протягом

2011 року

  

 

№ п/п
Категорія справ
Залишок на 01.01.2011 року
Надійшлопротягом2011року
Повернуто
Розглянутопротягом2011 року
У тому числі із задоволенням
Залишок нерозглянутих на 01.01.2012
1
Справи щодо вирішення питання про звільнення від кримінальної відповідальності
2
365
2
345
345
20
2
Справи за поданнями правоохоронних органів та скарг на їх рішення
3
247
-
249
23
1
3
Справи щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень
6
485
5
467
435
19
8
ВСЬОГО
11
1097
7
1061
1003
40

 

 

    Цивільні справи:

   Протягом 2011 року в провадженні суду перебувало  / з урахуванням залишку на 1 січня 2011 року, який  становив  - 326 справ / -  1865 справ позовного провадження, що на 43,6 % менше в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року .

    З них розглянуто на кінець звітного періоду – 1545 справ, тобто 82,8 % від тих, що знаходились в провадженні.

    Залишилися нерозглянутими -  320 справ, що на 2 % менше в порівнянні з 2010 роком, з них:

   -  від 3-х до 6 місяців  – 30 справ, що на  30,2 % ( 43 справи) менше у порівнянні з  залишком на 1 січня 2010 року нерозглянутих протягом аналогічних строків;

   -  від 6 місяців  до 1 року  - 15 справ, що на 58,4 % (36 справ) менше у    порівнянні з залишком на 1 січня 2010 року справ нерозглянутих у вказані терміни;

   - від 1 до 2 років  - 2  справи, що на 77,8 % (9 справ) менше у порівнянні  з залишком  на 1січня 2010 року справ нерозглянутих у вказані терміни;

   - від 2 до 3 років  -  на даний час в провадженні суду такі справи відсутні, тоді як, станом на 01.01.2011 року в провадженні суду перебували 2 таких справи;

   - від 3 років – на даний час в провадження суду такі справи відсутні, як і станом на 1 січня 2011 року.

 

   Також, протягом 2011 року в провадженні суду перебувала значна кількість інших справ і матеріалів, розгляд яких передбачено ЦПК України.

    Їх кількість можна побачити за допомогою таблиці 2.

    Таблиця 2.

Кількість інших справ і матеріалів,

розгляд яких передбаченого ЦПК України,

що перебували в провадженні суду протягом  2011 року

  

№ п/п
Категорія справ
Залишок на 01.01.11
Надійшлопротягом2011року
Повернуто
Розглянутопротягом2011 року
У тому числі із задоволенням
Залишок нерозглянутих на 01.01.12
1
Наказного провадження
43
1568
189
1327
1237
95
2
Окремого провадження
12
97
-
91
82
18
3
Заяви про перегляд заочного рішення
5
48
1
46
28
6
4
Скарги на дії чи бездіяльність державного виконавця
7
25
7
23
14
2
5
Заяв про перегляд рішення в порядку нововиявлених обставин
1
9
1
8
2
1
6
Заяв і подань в порядку виконання рішень по цивільним справам
2
209
31
167
134
14
7
Заяви про забезпечення позову чи доказів
-
3
2
1
1
 
 
ВСЬОГО
71
1959
231
1663
1588
136

 

 

    Справи адміністративного судочинства:

    Слід також відмітити, що на оперативність розгляду цивільних справ значно впливає кількість справ адміністративного судочинства, надходження яких після внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства суттєво збільшилося, та що в результаті призвело до значного збільшення навантаження на суддів.

    Так, протягом 2011 року  в провадженні суду перебувало 3215  справ адміністративного судочинства, що на 45,5 % більше в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року (1926 справ).

    З них розглянуто станом на 01 січня 2012 року – 3386 справ.

   Залишок не розглянутих станом на 01 січня 2012 року становить - 129 справ, що на 23,7 % менше в порівнянні з  2010 роком (169 справ).

 

     Справи про адміністративне правопорушення:

   Також слід відмітити, що протягом 2011 року в провадженні суду перебувало 1 780 матеріалів про адміністративне правопорушення, що на 4,9% більше в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року ( їх кількість становила 1 693 справ).

    Станом на 01 січня 2012 року залишок не розглянутих справ становить - 96 справ, що на 16,6% більше в порівнянні з 2011 роком ( 81 справ ).  

 

      Фактори, що впливають на оперативність розгляду справ

     Негативний вплив на оперативність розгляду справ має той факт, що навантаженість на суддів зростає з кожним роком, а штатна чисельність суддів залишається незмінною протягом 10 років.

    Так, навантаженість на одного суддю в 2011 році становила:

    -  кримінальних справ – 45 справ, а в 2010 році /61 справа/,

    -  цивільних справ  /тільки позовного провадження/  -  233 справи, а в 2010 році - 472 справи,

    -  справ адміністративного судочинства – 439 справ, а в 2010 році - 321 справа,

    - справ про адміністративні правопорушення -  222 справи, а в 2010 році – 147 справ;

    - інші справи і матеріали  - 417 справ, а в 2010 році - 288 справ.

      А загальна кількість справ та матеріалів, що перебували  в провадженні одного судді протягом  2011 року  складає -  близько 1470  справ і матеріалів.  

    І якщо взяти до уваги, що для належного вивчення справи суддя повинен приділити принаймні 30 хвилин, стає зрозумілим наскільки ускладнює якісний  і своєчасний розгляд справ така кількість справ і матеріалів, що перебуває в провадженні одного судді.  

 

     Неналежне фінансування і матеріальне забезпечення суду

    Серед об’єктивних причин порушення процесуальних строків розгляду справ залишається відсутність належного фінансування та забезпечення суду. Так, незабезпечення суду в потрібній кількості поштовими знаками рекомендованої кореспонденції. Як відомо, значна кількість судових повісток направлених  рекомендованою кореспонденцією повертається без вручення адресатам за закінченням термінів їх зберігання,  в результаті чого суд не має можливості розглядати справи за відсутності не з’явившихся повторно в судові засідання позивачів та відповідачів по справі, так як відсутні відомості про отримання ними судових повісток. Дана проблема має свій відбиток і на масі цивільних справ інших категорій.

    В той же час коштів на направлення оголошень до ЗМІ про виклик відповідачів, третіх осіб, свідків, місце фактичного проживання яких не відоме, як це передбачено діючим законодавством, взагалі не виділяються з державного бюджету.

     Інформація щодо розгляду судом звернень громадян        

     Розгляд звернень та особистий прийом громадян в Ленінському районному суді м. Полтави проводяться відповідно до  Закону України «Про звернення громадян», вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України № 68 від 27 червня 2006 року та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997  р. за № 348.

      Так, протягом 2011 року до суду надійшло 38 звернень громадян (6 скарг, 32 заяви), що на 71,1 % більше у порівнянні з кількістю звернень, що надійшли на розгляд до суду протягом 2010 року (6 звернень: 9 скарг, 2 заяви).

     При розгляді звернень, які надійшли до суду, особлива увага приділяється зверненням, які надійшли від ветеранів війни та праці, дітей війни, інвалідів, непрацездатних осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, оскільки дана категорія громадян,  потребує соціального захисту та підтримки.

    При розгляді скарг, що надійшли до Ленінського районного суду м. Полтави  протягом 2011 року, які належали до компетенції суду, було встановлено, що жодні обставини зазначені в скаргах не знайшли свого підтвердження, а тому визнані  необґрунтованими.

     Скарги громадян, що надійшли на розгляд до суду в даному звітному періоді, можна розподілити на наступні категорії:

     -  302 на дії суддів (у тому числі етика поведінки) – в даному звітному періоді  2 скарги,  минулого року надійшло 7 скарг, що на 71,4 %  менше, ніж в аналогічному періоді поточного року;

    -  303 на тривалий не розгляд справи протягом 2011 року надійшло 2 скарги, в минулому році по даній категорії в провадженні суду перебувала 1 скарга, що на 50 % більше;

    -  304 про незгоду з судовим рішенням в звітному періоді надійшла 1 скарга, в минулому році по даній категорії в провадженні суду скарг не перебувало;

    - 305 на невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції протягом 2011 року надійшло 2 скарги, минулого року по даній категорії в провадженні суду скарг не надходило; 

     - 308 по іншим питанням – протягом І півріччя 2011 року скарг даної категорії  надійшло 31, у 2010 році скарг по даній категорії не надходило.

      Всі вище вказані  звернення громадян, які надійшли на розгляд Ленінського районного суду м. Полтави протягом 2011 року, були розглянуті у терміни відповідно до Закону України «Про звернення громадян», скаржникам було роз’яснено,  що працівники суду діяли згідно вимог чинного законодавства України, не порушуючи прав та свобод людини та громадянина.

     Відповіді на звернення надаються виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно, з врахуванням усіх порушених у зверненні питань.

    Крім того, слід відмітити, що в приміщеннях Ленінського районного суду м. Полтави також наявні стенди на яких розміщено витяги  Закону України «Про звернення громадян» та графіки особистого прийому громадян, що дозволяє громадянам безперешкодно здійснювати своє конституційне право на звернення.

   Також, суддями та помічниками суддів згідно наказу голови суду № 1 –ОД від 04.01.2011 року здійснюється розгляд звернень, що надходять під час особистого прийому громадян,  про що робиться відмітка у особистому журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг.

    Так, протягом 2011 року на особистому прийомі суддями було прийнято 339 громадян, в аналогічному звітному періоді 2010 року – 314 громадян, що на 7,4 % більше,  ніж в 2010 році.

    Основними питаннями з якими зверталися громадяни у вказаний період були клопотання з приводу їх законних інтересів, клопотання щодо особистих прав, а також, щодо реалізації своїх соціально-економічних прав.

    Особистий прийом громадян в суді організований на належному рівні, що забезпечує їхнє конституційне право на всебічне, об’єктивне і справедливе вирішення порушених ними питань у своїх зверненнях.

   На особистому прийомі громадянам надається вичерпна та детальна інформація з приводу їхніх звернень, в зв’язку з чим скорочується кількість скарг і заяв громадян.